Powrót: Wszyscy autorzy
Robert Grochowski
Biografia:
Doktor nauk humanistycznych z zakresu politologii, filozof. Ukończył również studia podyplomowe w zakresie reklamy i promocji w INPiD UAM w Poznaniu.
Aktualnie prowadzi badania dotyczące prawa, etyki, historii i oddziaływania (psychologii) środków społecznego przekazu oraz komunikowania masowego na terenie Polski i Grecji.
Przygotowuje rozprawę habilitacyjną zatytułowaną Reklama w systemie prawnym Unii Europejskiej.
Członek-założyciel Polskiego Towarzystwa Naukowego Prawa Prasowego. Prowadził wykłady w Collegium Europaeum Gnesnense UAM, Wyższej Szkole Bezpieczeństwa w Poznaniu, na Wydziale Filologii Polskiej i Klasycznej UAM oraz w WSKSiM w Toruniu.
Autor licznych publikacji dotyczących tematyki środków społecznego przekazu oraz bezpieczeństwa państwa, w tym dwóch książek odnoszących się do problematyki reklamy: Granice prawne i etyczne reklamy w ustawodawstwie krajowym i europejskim oraz Proces komunikacyjny w dyskursie reklamowym - specyfika i skutki.
Wśród artykułów jego autorstwa wymienić można: Anachroniczne prawo reklamy wyrobów tytoniowych w Niemczech, Europejska reklama i towarzysząca jej nienawiść, Udokumentowana i nieznana historia reklamy, A commercial and accompanying it eroticism, Gefahren, die aus der Verwendung der Hassrede hervorgehen, die in den Werbemitteilungen enthalten ist oraz kilkadziesiąt innych.
Zainteresowania naukowe: etyka, prawo, psychologia, socjologia i historia środków społecznego przekazu; etyka dziennikarska; komunikacja społeczna i interpersonalna; polityka; metodologia; filozofia; retoryka i erystyka; system prawny, struktura, historia i znaczenie UE; kreteńskie pismo linearne A i B; początki starożytnej kultury europejskiej; ochrona i bezpieczeństwo praw człowieka
Publikacje tego autora: