Powrót: Wszyscy autorzy
Michał Drożdż
Biografia:
Profesor filozoii, teorii mediów i komunikacji społecznej, teologii mediów, redaktor, doktor filozofii, doktor habilitowany nauk humanistycznych w zakresie nauk o poznaniu i komunikacji społecznej; dyrektor Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie; kierownik Katedry Mediów i Komunikacji Społecznej Wydziału Nauk Społecznych UPJPII w Krakowie.
Obszar badań naukowych: aksjologia mediów i komunikacji społecznej, filozofia mediów, etyka mediów, filozoficzne aspekty teorii informacji i teorii mediów oraz relacji Jana Pawła II i mediów, filozofia nauki i filozofia przyrody, etyka, filozofia poznania.
Autor kilkudziesięciu artykułów oraz 10 książek z obszaru filozofii nauki, filozofii mediów, teorii mediów, etyki mediów, m.in.: Faktizität und Möglichkeit (2001); Osoba i media. Personalistyczny paradygmat etyki mediów (2004), Logos i ethos mediów. Dyskurs paradygmatyczny filozofii mediów (2005), Media. Teorie i fikcje (2006), Etyczne orientacje w mediosferze (2006), Radio plus Dobra Nowina (2007), Internet światem człowieka (2009), Media światem człowieka (2009), Prawda w mediach - między ideałem a iluzją (2010), Wolność w mediach - między poprawnością a odpowiedzialnością (2010).
Członek Zarządu Polskiego Towarzystwa Komunikacji, Społecznej i przewodniczący sekcji „Aksjologia komunikowania” PTKS, zastępca przewodniczącego Polskiego Stowarzyszenia Edukacji Medialnej i Dziennikarskiej, członek Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich oraz Katolickiego Stowarzyszenia Dziennikarzy, członek zwyczajny kilku towarzystw naukowych polskich i zagranicznych.