Powrót: Wszyscy autorzy
Iwona Parzniewska
Biografia:
Mentorka i ekspertka w zakresie komunikacji (wewnętrznej i zewnętrznej) oraz public relations - w branży nieprzerwanie od września 1989 roku. Wykładowczyni i szkoleniowiec. Politolożka i dziennikarka, rzeczniczka prasowa, a przede wszystkim jedyna w Polsce specjalistka w zakresie subdyscypliny naukowej „komunikowanie wyznaniowe”.
Redaktorka naczelna czasopisma naukowego „Punktum Temporis” (ISSN 2081-1098). Współfundatorka i prezeska Zarządu „Fundacji Dialogu”.
Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz politologii i dziennikarstwa na tej samej uczelni. Absolwentka Akademii Ekonomicznej w Krakowie (kierunek: bankowość).
Rzeczniczka Prasowa trzech prezydentów Krakowa. W Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania krakowskiej Akademii Ekonomiczniej koordynowała pierwszą edycję programu Tempus-Phare w ramach współpracy tej uczelni z brytyjską Teesside Business School. W Warszawie, rozwijała public relations w dzienniku „Rzeczpospolita” i prowadziła projekt restrukturyzacji pionu marketingu w tygodniku „Przekrój”. W centrali BRE Banku SA, w specjalnie powołanym zespole ekspertów była odpowiedzialna za pierwszy projekt komunikacji dla detalicznego sektora BRE Banku SA-MultiBanku, realizowanym z międzynarodowym zespołem pracowników - bilingual - po polsku i po angielsku. Po powrocie do Krakowa piastowała stanowisko dyrektora promocji Radia Kraków SA. Była też główną specjalistką i doradczynią ds. PR Prezesa Zarządu ARM SA w Krakowie.
Była wykładowczyni akademicka w Katedrze Ekonomii Instytutu Zarządzania na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości w Bielsku-Białej. Gościnnie także wykładowczyni Instytutu Pastoralnego dla wikariuszy i praktykantów Kościoła Ewangelicko-Augsburskiego w RP.
Jej zainteresowania naukowe oscylują wokół zagadnień: komunikowania i public relations w organizacjach różnego typu; komunikowania wyznaniowego; marketingu rynku usług wyznaniowych; komunikowania kryzysowego; komunikowanie marki i wizerunku w aspekcie zarządzania reputacją organizacji - ze szczególnym uwzględnieniem organizacji wyznaniowych; zarządzania sytuacją kryzysową w Kościołach i związkach wyznaniowych.
Autorka pierwszego w Polsce profesjonalnego „Kodeksu Etyki Pracownika Parafii”, napisanego dla parafii ewangelicko-augsburskiej w Krakowie. Autorka licznych artykułów naukowych i materiałów szkoleniowych z zakresu komunikowania marki i wizerunku organizacji różnego typu-w tym kościołów i związków wyznaniowych.
Członkini Polskiego Towarzystwa Kulturoznawczego; członkini-sympatyczka krakowskiego oddziału Polskiego Towarzystwa Badań Reformacji; członkini-stażystka Stowarzyszenia Mentorów PROMENTOR.
Właścicielka marki doradczo-mentoringowej „Instytut Komunikacji Marketingowej”.